Sabtu, 5 Oktober 2013

Tersibuk

Encik Mazania Bin Kasimin, Ketua Panel Hakim
Pertandingan Pidato Integriti 2013 Peringkat IPGKT
Bermula 23 September 2013, adalah musim sibuk. Bermula tarikh itu hingga 26 September merupakan Minggu Integriti. Jabatan saya (JPM) menganjur Pertandingan Pidato Integriti pada 24 Sept. Pada 25 Sept. ada Karnival Seni. Kebetulan, pada 25 - 28 Sept. kawan-kawan dari DBPKL datang ke Tawau kerana mengkaji pantun tradisional. Ada tawaran sebagai fasilitator CPD pada 7 - 11 Okt., namun terpaksa saya tolak. Sepanjang akhir Sept. memang kami sibuk  kerana akhir Projek Mikroton tanpa henti yang akan berlangsung sepanjang 4 - 11 Oktober. Saya bertugas sebagai penulis teks kata alu-aluan Pengarah dan Rektor bagi buku program dan penulis teks ucapan Pengarah, Rektor dan Timbalan Menteri Pendidikan 1 untuk majlis Perasmian Penutupan pada 12 Okt. sekali gus jadi L.O saksi untuk beberapa sesi. Dalam tarikh sama ditawarkan pula Kursus Profesionalisme pada 8 - 10 Oktober di Kuching (tiket kapal terbang beli sendiri), dan fasilitator CPD pada 7 - 11 Oktober. Oleh sebab tawaran Kursus Profesionalisme lebih awal dan sudah memberi persetujuan, maka sekali lagi tawaran fasilitator CPD terpaksa saya tolak (sehingga kini sudah tiga kali urus setia telefon mohon persetujuan). Ini tidak termasuk beberapa Kursus MBM yang dapat diganti oleh orang lain (misalnya di Concord Inn KLIA pada 7 - 10 Okt.). Dalam masa sama juga saya mesti memeriksa tugasan dan membina soalan peperiksaan akhir semester. Mesyuarat untuk anjur Perhimpunan Bulanan IPGKT belum lagi dibuat. Oh, memang dua bulan ini amat tersibukan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan