Apabila pensyarah IPG dilibatkan untuk melatih Pembimbing Pakar Peningkatan Sekolah (SISC+), timbul pertanyaann: Apakah tugas Bahagian Pendidikan Guru (BPG), Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) dan Pejabat Pendidikan Daerah (PPD)? Semuanya mendapat peruntukan untuk memajukan sekolah. Peruntukan yang diberi kepada IPG terpaksa pula dikongsi melatih SISC+. Sejauh manakah pengetahuan semasa pensyarah tentang perkembangan/eviromen sekolah? Apakah pensyarah lebih pakar daripada SISC+? Sehingga kini, PPK agak 'kedekut' menyalurkan maklumat sebarang perubahan dan pembaharuan yang dilaksanakan di sekolah. Pada pandangan saya, tanpa pengetahuan lengkap dan jelas pensyarah tentang eviromen sekolah akan 'melukakan' situasi yang sedia ada. Ibarat 'itik mengajar buaya berenang.' Maaf, sekadar pandangan peribadi.
Khamis, 17 November 2016
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
PANTUN SEBAGAI ALAT KOMUNIKASI MELAYU TRADISIONAL
PANTUN SEBAGAI ALAT KOMUNIKASI MELAYU TRADISIONAL § Mohamad Saleeh Rahamad Bukan lebah sebarang lebah, Lebah be...
-
Perhatikan ayat di bawah. Rubrik ini merupakan satu panduan untuk menilai kolaborasi pelajar dalam bilik darjah. Buku panduan ini adala...
-
Berdasarkan surat dari Bahagian Pendidikan Guru, Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM.700-2/2/46 ( )) terdapat 64,140 orang guru Bahasa M...
-
Selamat berbahagia melayari alam rumah tangga kepada Encik Roslan Madun dan Puan Aminah Mohktar.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan