Khamis, 27 September 2012

Persatuan Suluh Budiman

Persatuan Suluh Budiman (PSB) ialah persatuan bekas pelajar Maktab Perguruan Sultan Idris (SITM/MPSI/IPSI). Maktab ini dibina pada tahun 1922. Aku memasuki maktab ini saat nama dikenali Institut Perguruan Sultan Idris (IPSI) pada bulan Julai 1987 - 1989 bagi jurusan PSM: Sejarah/ Pendidikan Seni dan ditempatkan dalam Kumpulan G. Aku belajar di sini selama dua tahun setengah.
 
PSB ditubuhkan pada tahun 1972 dan aku mula menganggotainya pada 20 Disember 1996. Permohonan aku diluluskan dalam mesyuarat PSB pada 22 Disember 1996, dan surat pemberitahuan yang diterima bertarikh 22 Februari 1997. Aku diterima sebagai anggota seumur hidup dengan nombor keahlian 1493.
 
Sejak menjadi ahli aku tidak pernah menghadiri aktivitinya kerana tidak pernah diberitahu. Malah, aku juga tidak tahu apakah PSB masih beroperasi setelah IPSI dinaiktarafkan kepada Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Juga tidak dapat dipastikan, apakah nama aku masih berada dalam senarai keahliannya kini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan