Khamis, 18 Oktober 2012

Permit Mengajar

Ini permit mengajar aku yang pertama dan terakhir. Aku mula mengajar pada 1 Disember 1989 (pada masa itu, sesi persekolahan bermula pada bulan Disember). Dengan bangganya aku memohon permit, namun setelah menerimanya, aku rasa marah. Apa tidaknya? Permit yang diberikan itu sah untuk beberapa hari sahaja. Yang sepatutnya permit itu sah selama setahun. Mungkin alasan mereka kerana aku memohon pada akhir tahun, maka tarikh permit itu tidak boleh melangkaui tahun berikutnya. Aku fikir memohon permit pada awal sesi persekolahan itu sudah bijak. Rupa-rupanya ....  Marah terhadap tindakan dan pemikiran tidak bijak pegawai (dan JPWP juga), maka sehingga kini aku tidak memohon permit mengajar. Dan, ramai guru yang tiada permit mengajar. Apakah permit ini masih ada kini, tidak dapat pula saya pastikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PANTUN SEBAGAI ALAT KOMUNIKASI MELAYU TRADISIONAL

  PANTUN SEBAGAI ALAT KOMUNIKASI MELAYU TRADISIONAL § Mohamad Saleeh Rahamad   Bukan lebah sebarang lebah,                    Lebah be...