Selasa, 29 Januari 2013

Kulit Kota

Kumpulan sajak KULIT KOTA diselenggarakan oleh penyair tersohor Besut, saudara Wan Zahari Ali, dan diterbitkan oleh Pelita Besut sekitar tahun 1986/1987.
 
Kami berpakat menyumbangkan dana bagi menjayakan penerbitannya. Dalam kumpulan sajak ini memuatkan sekitar 10 buah sajak saya. Apabila membacanya kembali, terasa sangat semangat idealisme dan kesonderan estetikanya. Namun, itulah sejarah kepengarangan saya, pemikiran saya dan saya menyukainya. Bukti saya membangun dari lembah kecacatan estetika sesebuah sajak.
 
Hal ini amat ditakuti oleh segelintir penulis sehingga mereka tidak sanggup mengakui bahawa sajak-sajak itu adalah karya awal mereka. Biarkan mereka dengan cara mereka. Saya percaya bahawa manfaat karya tidak semesti pada mutunya, melainkan susuk-susuk lain juga. Termasuklah pada susuk yang hodoh dan buruk karya itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKAL BUDI MELAYU

  Akal Budi Melayu OLEH ATIQAH ABD RAHIM   Sesi Wacana Ilmu 2020 Siri Kedua telah bersiaran langsung menerusi laman Facebook rasmi Dew...